Aktualności

Przestrzegamy przed oszustwami metodą „na pracownika banku”

Data publikacji 11.03.2022

Metody wykorzystywane przez oszustów przybierają coraz to inne formy. Do kogo z nas nie dzwonił konsultant z banku? Tym razem okazało się, że zadzwonił oszust, który podszył się za pracownika banku. Jego ofiara straciła kilka tysięcy złotych. Przypominamy co zrobić, by nie stać się ofiarą przestępców.

Oszuści ciągle „unowocześniają” swoje metody, którymi mogą wyłudzać pieniądze od niczego świadomych ludzi. Korzystają z każdej nadarzającej się okazji, aby okraś kogoś z pieniędzy. Od jakiegoś czas przestępcy dzwonią do swoich ofiar podszywając się za pracowników banków.  

Kilka dni temu do jednej z mieszkanek Głubczyc zadzwonił mężczyzna. Podszył się pod pracownika jednego ze znanych banków i poprosił o wykonanie przelewu. Kiedy kobieta wykonała przelew 5000 złotych, a pieniądze nie trafiły tam gdzie miały trafić szybko zorientowała się, że została oszukana. Okazało się, że mężczyzna, który do niej dzwonił był zwyczajnym oszustem.

Głubczyccy policjanci często otrzymują zgłoszenia o podobnych przypadkach. Dlatego przypominamy co zrobić, by ustrzec się przed takimi oszustwami:

  • ·        Należy stosować dodatkowe uwierzytelnianie swoich kont bankowych (wtedy będzie trudniej przejąć nasze konto).
  • ·        Starajmy się potwierdzać tożsamość osoby do której przelewamy pieniądze.
  • ·        Sprawdzajmy zawsze dokładnie dane transakcji przed jej zatwierdzeniem.
  • ·        Nie zapominajmy o ochronie swojego pin-u do aplikacji mobilnej banku.
  • ·        Zawsze dzwońmy na oficjalną infolinię banku, by potwierdzić tożsamość agenta, który do nas dzwonił.
Powrót na górę strony